Vakantie! - Reisverslag uit São Paulo, Brazilië van Tyson Tyson - WaarBenJij.nu Vakantie! - Reisverslag uit São Paulo, Brazilië van Tyson Tyson - WaarBenJij.nu

Vakantie!

Door: Thijs

Blijf op de hoogte en volg Tyson

01 September 2006 | Brazilië, São Paulo

Ja dat lees je goed, we hebben hier een weekje vakantie (let wel: we hebben al een maand colleges achter de rug).. Over enkele uren ga ik samen met zo´n 9 andere uitwisselingsstudenten met de bus naar Ilha Grande, waar we ongeveer 3 dagen zullen verblijven (check de volgende link: http://www.brazilestates.com/locations/ilha%20grande.htm).. Vervolgens gaan we door naar Rio de Janeiro (zeer waarschijnlijk de Copacabana..) waar we ook zo´n 3 dagen zullen verblijven en tot slot gaan we een bezoek brengen aan Parati of Paraty.. I´m so excited.. Kan niet wachten om deze stinkstad in te ruilen voor een stukje natuur! Jullie zullen over 1 week nieuwe avonturen en belevingen lezen..

Nog even een korte omschrijving van de afgelopen week.. De portugese curses gaat lekker, ik begrijp alles vaak in een keer en ben zo goed als gewend aan de uitspraak van bepaalde lettercombinaties.. Echter, is dit nog lang niet genoeg om op straat een gesprek te beginnen.. De taal is niet gecompliceerd, maar de uitspraak is gewoon bijzonder lastig.. Bepaalde klanken die je niet hebt in het Nederlands, Duits, Engels en Spaans. Ik heb dan ook al verscheidende `lost in translation´ momenten gehad (letterlijk en figuurlijk!)..

Dan eigenlijk het beste wat me tot nu toe is overkomen: het vinden van een goede Brazilian Jiu-Jitsu school!
Even een korte uitleg wat BJJ is: de meeste dominante vorm van grondvechten ter wereld.. Op vechtsportgebied, is BJJ een begrip met zeer hoge status..

Via Atlético (sport assocatie in FEA) ben ik in contact gekomen met Edson (21 jaar, 10 jaar judo - zwarte band, 2 jaar BJJ - blauwe band) en hij heeft me geintroduceerd bij Barbosa Brazilian Jiu-Jitsu.. Barbosa heeft zelf aan meerdere internationale toernooien deelgenomen (en gewonnen) en is zelfs uitgekomen voor Brazilie met judo tijdens de Olympische spelen ergens in de jaren 90 als ik het goed heb. Het is dus een grote eer om in zijn Dojo te mogen trainen.. Normaal gesproken betaal je R$200 (75 euro) voor een maand trainen, maar omdat ik student ben bij FEA, wordt dit helemaal vergoed.. Ik kan mijn geluk niet op!

Ik heb deze week 3x BJJ getraind (waarvan 2x bij Barbosa), en ik moet zeggen.. WHAAOO!! Wat een ontzettend stoere ervaring.. Nadat ik werd geintroduceerd heb ik kort met iedereen kennisgemaakt.. Toen begon de trainen.. Warming up - rekken - ontsnappingstechnieken - submission technieken en vechten (simplistisch verwoord). De sfeer was uitstekend, allemaal gevorderde, fanatieke BJJ´ers - van 20 (ja, ik was de jongste en lichtste) tot 35 jaar - en geen ego´s..
Het tofste was natuurlijk het vechten zelf.. 3x6 minuten.. Ik heb dan wel relatief weinig ervaring en ben natuurlijk een rookie in vergelijking met de rest maar ik heb alles gegeven wat ik had.. Na de laatste partij was ik helemaal kapot.. Ik werd meerdere malen gecomplimenteerd op mijn work-ethic en toughness --> :D
Iets typerends is het respect dat iedereen had voor Barbosa.. Aan het eind van de training werd er een blokgevormd: witbanders achter aan en zo werd er in rang naar Barbosa toegewerkt.. Als eerste bedankten de paarsbanders Barbosa en namen plaats naast hem waardoor er een rij ontstond en iedereen elkaar een hand (of beter gezegd een stevige knuffel) gaf.. Goede teambuilding toch?

Ik ben van plan om de rest van mijn verblijf in São Paulo voornamelijk mijn energie te steken in het trainen van BJJ (4x in de week).

Ik ga nu mijn tas inpakken en nog wat praktische dingen in huis halen zodat ik goedvoorbereid op reis kan gaan.. Ik kan haast niet wachten om het veel te drukke en vervuilde São Paulo om te ruilen voor een stukje natuur, rust, strand, feesten en goedkoop lekker eten.. Hahah!! Tot over 1,5 week!!

Tchau!

  • 02 September 2006 - 18:47

    Alex:

    Veel plezier op je vakantie..

  • 03 September 2006 - 17:29

    Wouter:

    Hej Thijs.. Fijn te horen dat het goed met je gaat.. Veel plezier de komende 1,5 week! cheers!

  • 03 September 2006 - 19:32

    Mams:

    WHAU YES GEWELDIG SUPER geniet er met volle teugen van, en vertel alles als je terug bent, dan kunnen wij ook mee genieten.En we willen dan graag foto's zien. Heeeeel veeeeeeeel plezier!!!!!!!

    We zijn nu net terug van het fam. weekend, het was weer heel gezellig, je krijgt van iedereen de groeten, en ze lezen met veel plezier jou mooie verhalen, en bekijken met veel plezier je foto's. Je kunt het ook zo goed verwoorden, net of we er bij zijn.

    mãe, pãi, en irmão.
    muito beijo.

  • 03 September 2006 - 20:31

    Marina:

    Hoi Thijs,
    Het is duidelijk waarom je niet even kunt overkomen naar het onvolprezen familiegebeuren in Leur. Leer wat 'submission technieken' (wat is dat eigenlijk?) ook al ben je kennelijk een 'rookie' (wat wel te snappen is!) Hebben we meteen een mooi programma voor volgend jaar met jou als leermeester.
    Geniet van je vakantie. Tsjuus.

  • 03 September 2006 - 20:46

    Robin:

    Klinkt goed daar allemaal!! Veel plezier met je tripje, is echt idd wel is fijn om is weg te gaan uit de grote stad, is hier ook! Heb hier ook aardig wat Brazilianen leren kennen en die zijn echt super relaxt, volgens mij echt goed vertoefen daar! Nos vemos!!

  • 08 September 2006 - 13:38

    Martijn:

    Hey Thijs, mooi dat je je goed vermaakt daar.. Leuke verhalen en foto's. Hier gaat het ook prima, deze week weer met school begonnen (gesolliciteerd voor een project in Apeldoorn van 100 hectare groot waar we een deel van de kanaalzone moeten herinrichten..) Nu eerst lekker genieten van het weekend. Tijd gaat ook zo snel.. Vanavond lekker werken tot een uurtje of half 3:(
    We gaan binnenkort je ouders wel even lastig vallen haha..
    Geniet nog even van je vrije dagen en een goed weekend.

    Later de pater!!

  • 08 September 2006 - 14:34

    Thijs:

    Hoi Thijs, je kent me niet dus ik hoop niet dat ik je lastig val. ik wil vrijwilligerswerk voor een half haar gaan doen in een plaatsje bij sao paulo: sao jose de dos campos. Ik zal dan wonen in Jacarei. het gaat om de maanden november tot mei. Nu vraag ik me af of het portugees leren, te doen is en hoe het klimaat dan is. Ik heb wel gelezen dat het veel regent, maar ik weet niet of het echt een grote belemmering zal vormen. Weet jij mss hier iets meer over? Ken jij deze plaatsen? gebniet nog van je tijd in Brazilie, je hebt een leuke weblog, ga zo door!
    groetjes Eva evawarnier@yahoo.com

  • 14 September 2006 - 11:56

    Olaf:

    damn, als je terug komt ben je niet meer te verslaan! :)
    veel plezier

  • 14 September 2006 - 12:17

    Alan:

    Still waiting for that beachreport (that is chica´sreport ;))..

    Take care mate

  • 14 September 2006 - 13:25

    Samantha:

    Even een reactie op de vorige reactie..

    Vergeet ons niet! Naast mooie dames moet je toch ook ongetwijfeld gebronste en gespierde mannen hebben gezien, of had je daar geen oog voor ;)?

    Um beijo

  • 16 September 2006 - 18:17

    Joanna:

    Olá goodlooking, I remembered your weblog address and wanted to let you know that I have arrived at home just a couple of hours ago. The trip to the south was awesome, weather was sweet and the food was defintely better than in Brazil, haha!! I guess you have started studying again? Good luck with that, haha.

    I will drop by later, nice to meet you and good luck with everything.

    A big kiss,
    J.


  • 17 September 2006 - 15:46

    Jan:

    Ey Thijs hehe eindelijk aan het trainen begonnen... Succes ermee en heel veel plezier op je vakantie, laat me weten of het er echt zo mooi was als de pictures het willen doen geloven

    Rollaterssssssss

  • 19 Oktober 2006 - 16:29

    Marina:

    Nog steeds leuke verhalen over het goede leven. Ze waarschuwen je keurig voor verdrinking maar niet tegen de mensenhorzel. Via discovery kwam er griezelverhaal over het strand in Brazilië. Ziet er uit als een reuzevlieg. Vangt gewone vliegen in hun vlucht om eitjes op te leggen. Als die vlieg op je vel landt komen ze (die eitjes) binnen no time uit om als larf onder je huid lekker te smikkelen. Toch nog een fijne tijd gewenst:)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Brazilië, São Paulo

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

30 Januari 2007

BRASIL TE AMO

09 Januari 2007

Brazil, my second home

21 December 2006

Road Trippin part 2

16 December 2006

Roadtrippin

06 December 2006

Time for relaxation
Tyson

Actief sinds 11 Juli 2006
Verslag gelezen: 131
Totaal aantal bezoekers 74865

Voorgaande reizen:

06 Januari 2014 - 08 Mei 2014

Southeast Asian Adventures

20 Juli 2006 - 06 Januari 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: